דו”ח Metroid Dread מס’ 4: לפענח סדרה בת 35 שנים

23/08/2021

ברוכים הבאים לדו”ח Metroid Dread! סדרה זו תציג בפניכם את המידע העדכני ביותר על המשחק Metroid Dread ל-Nintendo Switch, והעולם של סדרת מטרויד, יחד עם הצצות מאחורי הקלעים מצוות הפיתוח של המשחק.

ב-6 באוגוסט, 1986, המשחק הראשון בכל סדרת מטרויד—שנקרא פשוט ‘Metroid’—יצא לקונסולת ה-Famicom ביפן (ומאוחר יותר לקונסולת ה-NES בשאר העולם). עם השקתו, המשחק התניע סיפור מתמשך על הגורלות השזורים של ציידת הראשים סאמוס אראן וזן המטרויד המסתורי—סיפור שעומד להגיע לסיומו במשחק Metroid Dread, המשחק החמישי בסדרה שלרוב נקראת ‘סדרת מטרויד דו-מימד’.

הנה מבט מקרוב על הדרך שבה הסיפור התרחש לאורך כל משחק בסדרה הדו-מימדית. אולי תצליחו להבין איך חלק מהסודות של כל משחק מתקשרים ל-Metroid Dread…

Metroid

Famicom (1986) / NES (1987)

הכירו את ציידת הראשים סאמוס אראן

זן המטרויד, צורות חיים מרחפות ולא מזוהות, מתגלה בכוכב SR388 על ידי הפדרציה הגלקטית. שודדי החלל, שמקורם בכוכב זֶבּס, גונבים את המטרוידים מהפדרציה וזוממים להשתמש באותם יצורים מסתוריים ככלי נשק.

כדי לעצור את שודדי החלל, הפדרציה הגלקטית פונה אל ציידת הראשים החזקה בגלקסיה: סאמוס אראן.

סאמוס נוחתת בכוכב זֶבּס ומשמידה בהצלחה יתרה את המבצר התת-קרקעי של שודדי החלל—יחד עם המנהיגה שלהם, מחשב העל האורגני “Mother Brain”.

אמנות קונספט

כדאי לדעת: תחילתו של הסוף (האלטרנטיבי)

מסך הסיום של Metroid משתנה בהתאם לכמות הזמן בה סיימתם את המשחק. ככל שתשחקו יותר, תבינו איך לסיים את המשחק יותר מהר וכך תוכלו לראות גרסאות שונות של מסך הסיום. תוכלו למצוא עוד גרסאות שונות של מסכי סיום לאורך המשחקים בסדרה.

~שידור מצוות הפיתוח~

“המשחק הראשון בסדרה מציין את תחילתם של הגורלות המשונים והשזורים של סאמוס והמטרוידים, קו עלילה שמגיע לסיומו ב-Metroid Dread. המשחק בנוי לפי התבנית האייקונית של הסדרה: לחקור אזורים דמויי-מבוכים ולהשתמש בשדרוגי יכולות ונשקים כדי לגלות מקומות חדשים. בנוסף הוא הכתיב את הטון ואווירת הסדרה על ידי אפקטי סאונד ומוזיקה אייקונית.

דרך אגב, המילה ‘Metroid’ מגיעה מהלחם המילים ‘מטרו’ (מערכת תחבורה תת-קרקעית) ו-‘אנדרואיד’ (רובוט דמוי-אדם).

משחק המטרויד המקורי עבר חידוש לקונסולת ה-Game Boy Advance בתור Metroid: Zero Mission, בשנת 2004. המשחק הוסיף חלק בו סאמוס נמצאת ללא חליפת הכוח שלה, ועליה להתגנב תוך כדי שהיא מסתתרת משודדי החלל על מנת לשרוד. אנחנו מאמינים שתוכלו להרגיש קשר בין החלק הזה של המשחק ל-Metroid Dread.”

Metriod II: Return of Samus

Game Boy (1991)

משימת חירום להשמדת המטרוידים

הפדרציה הגלקטית לוקחת ברצינות רבה את התקרית עם שודדי החלל בכוכב זֶבּס. היא שולחת ספינת מחקר לכוכב SR88 כדי לאשר את הימצאותם של המטרוידים על הכוכב, אך הספינה נעלמת.

יחידת חילוץ נשלחת לכוכב SR88, אך גם איתה הקשר מתנתק. הפדרציה מסיקה שיצורי המטרויד התת-קרקעיים אחראים לתקריות. סאמוס נקראת לעזרתם פעם נוספת, והפעם כדי להשמיד את איום המטרוידים בכוכב SR88.

אחרי הרבה קרבות קטלניים עם המטרוידים בשלל צורותיהם, סאמוס נלחמת ומביסה את מלכת המטרוידים, מה שמכתיר את משימתה כהצלחה. אך במפתיע, מטרויד תינוק בוקע מול עיניה של סאמוס—ומכיוון שהיא היצור הראשון שהוא רואה, התינוק מתייחס אל סאמוס בתור אמו. סאמוס לא מסוגלת להרוג את התינוק, ומחליטה לקחת אותו אל אקדמיית החלל של הפדרציה הגלקטית למטרות מחקר.

אמנות קונספט

כדאי לדעת: זכרונות הצ’וזו

האמונה הרווחת היא שגזע הצ’וזו התגוררו בעבר בכוכב SR88, ושרידים של התרבות שלהם—כמו מכונות בעלות טכנולוגיה מתקדמת ונשקים שהם פיתחו—פזורים ברחבי הכוכב.

במשחק Metroid: Samus Returns ל-Nintendo 3DS—חידוש למשחק Metroid II: Return of Samus—השחקן יכול למצוא זכרונות סודיים שיכולים לרמוז מה עלה בגורלם של הצ’וזו בכוכב SR88.

~שידור מצוות הפיתוח~

“המשחקים Metroid II: Return of Samus ו-Metroid: Samus Returns מציגים את המפגש הראשון בין סאמוס ותינוק המטרויד. בנוסף, הפרקים הללו מתארים את ציוויליזיית הצ’וזו, שמהווה חלק מהותי בסיפור המתמשך של סדרת מטרויד הדו-מימדית.

סרטון ה-“הצצה אל Dread” שנמצא בסוף המאמר מציג את מה שנראה כמו זכרונות הצ’וזו.

איך אתם חושבים שזכרונות אלו יתקשרו למשחק Metroid Dread?”

Super Metroid

SNES (1993)

זמנים נואשים, אמצעים נואשים

המבצר ההרוס של שודדי החלל בכוכב זֶבּס נבנה בהדרגה מחדש על ידי שורדי המתקפה הקודמת של סאמוס. רידלי, המפקד העליון של שודדי החלל, תוקף את אקדמיית החלל של הפדרציה הגלקטית וחוטף את התינוק—המטרויד החי האחרון ביקום—כדי להמשיך את תכניתם של שודדי החלל להשתמש ביצורים אלו ככלי נשק.

סאמוס חוזרת לכוכב זֶבּס על מנת להחזיר את המטרויד ולעצור את התכניות הזדוניות של שודדי החלל. אך במהלך קרב אחרון וקשוח מול “Mother Brain”, התינוק מקריב את עצמו כדי להציל את סאמוס. לאחר שהיא מביסה את “Mother Brain” סאמוס מצליחה להימלט מכוכב זֶבּס, שנמצא בתהליך השמדה עצמית. שודדי החלל נהרגים בפיצוץ.

אמנות קונספט

כדאי לדעת: מספור המשחקים

המשחקים Super Metroid ו-Metroid Fusion לא כוללים מספר בכותרתם, אך סרטון הפתיחה של כל משחק מתייחס אליהם כ-“מטרויד 3” ו-“מטרויד 4”, בהתאמה.

באופן די דומה, תוכלו לראות את הכיתוב “מטרויד 5” בתחילת טריילר ההכרזה של Metroid Dread.

~שידור מצוות הפיתוח~

“אפשר להגיד שהמשחק Super Metroid הוא הגמיש ביותר מבחינת החקירה בסדרה. תוכלו ליהנות מגמישות דומה לזו במשחק Metroid Dread, בהתאם לדרך שבה תשתמשו ביכולות שלכם. אולי אפילו תצליחו למצוא דרכים להשיג חפצים, נשקים ויכולות מוקדם יותר מהמתוכנן. אנחנו מעודדים אתכם לנסות למצוא דרכים שונות לחקור את המפה.”

Metroid Fusion

Game Boy Advance (2002)

מתקפת טפיל ה-X

סאמוס נשכרת על ידי חברת הביו-טק B.S.L כדי לאבטח יחידת מחקר שדה בכוכב SR88.

המחקר מתנהל כשורה עד שסאמוס מותקפת על ידי טפיל ה-X, צורת חיים בעלת היכולת לחקות יצורים אורגניים בשלמותם. הטפיל מדרדר את סאמוס למצב אנוש, ומכניס אותה לתרדמת. המצב נראה אבוד בעוד ה-X משתכפל ומכלה את גופה של סאמוס.

המדענים מסיקים שחיסון מיוחד שנבנה באמצעות תרבית התאים של המטרויד התינוק הוא התקווה היחידה של סאמוס. בנס היא משתקמת וחומקת ממוות וודאי, ובאותו זמן, הופכת ליצור החי היחיד ביקום החסין לטפיל ה-X.

בתחנת ה-B.S.L הנמצאת במסלולו של כוכב SR88, סאמוס נלחמת ב-SA-X—חיקוי של סאמוס עם חליפת הכוח שלה כשהיא בעוצמה מלאה—ומצליחה בהשמדת טפיל ה-X, תוך כדי שהיא משמידה גם את התחנה, ואת כוכב SR88.

אמנות קונספט

כדאי לדעת: שיפורי משחקיות

במשחק Metroid Fusion, הבקרה המשופרת—כמו החלפה בין נשקים וירי אלכסוני—עזרו לפתח את המשחקיות ולגרום לה להרגיש חלקה מתמיד. בנוסף, לסאמוס יש שלל מהלכים חדשים העומדים לרשותה, כמו היכולת להיתלות מקצוות של קירות.

~שידור מצוות הפיתוח~

“ה-SA-X הוא איום כביר איתו סאמוס באה במגע לאורך המשחק Metroid Fusion. כל מפגש—בו סאמוס בורחת או מתחבאת מה-SA-X—הוא אירוע ש-“קופץ” על השחקן ומפתיע אותו. למרות זאת, חשבנו לעצמנו, “מה יכול לקרות אם נפתח את הרעיון הזה?” קו החשיבה הזה השפיע רבות על הקונספט של אזורי ה-E.M.M.I ב-Metroid Dread.

בנוסף, מכיוון ש-Metroid Fusion הוא קדימון ישיר למשחק Metroid Dread, תוכלו למצוא הרבה קשרים בין סיפורי שני המשחקים. למשל, הסיבה שהחליפה של סאמוס נראית כפי שהיא נראית, והופעתו של מחשב הבינה המלאכותית “אדם” ב-Metroid Dread, קשורות באופן ישיר לאירועי Metroid Fusion.”

הצצה אל Dread

~שידור מצוות הפיתוח~

מה אתם רואים? מה כל זה אומר? הישארו איתנו כדי לגלות!

בפרק הבא של ‘דו”ח Metroid Dread’

מהו הסוד לכוחותיה של סאמוס אראן? צפו לפרק הבא בקרוב!

כתבות נוספות שבטוח יעניינו אותך